
Zasada działań kart podarunkowych polega na tym, że zwykle firma wręcza swoim kontrahentom lub pracownikom kartę z przedpłaconą kwotą, która może być wykorzystana tylko na zakup towarów lub usług, ale również może posiadać funkcję wypłaty gotówki z bankomatu.
Karty żywieniowe charakteryzują się tym, że nie ma możliwości wybrania gotówki z bankomatu oraz zakupu papierosów lub alkoholu. Karty żywieniowe posiadają ograniczenie wyłącznie do zakupu posiłku.
Karta na zakup wycieczki turystycznej umożliwia wyłącznie zrealizowanie zakupu usługi w biurze podróży lub obiekcie noclegowym, zwykle ograniczona jest do konkretnego biura podróży lub obiektu noclegowego lub sieci hotelowej.
Bony premiowe w postaci karty przedpłaconej umożliwiają zarówno wypłatę gotówki z bankomatu, jak i również zakup dowolnych usług i towarów.
Dlaczego karta
Karta zapewnia bezpieczeństwo, nie ma możliwości podrobienia tak jak to ma miejsce w przypadku bonu.
Jest możliwość częstego przekazywania środków na kartę, bez konieczności kolejnej dystrybucji bonów (karteczek).
Karta podarunkowa, karta żywieniowa, voucher turystyczny w postaci karty oraz karta premiowa umożliwiają firmie na szybkie przekazywanie środków na dowolne cele i w ten sposób umożliwiają Użytkownikowi szerokie zastosowanie w ogromnej ilości punktów sprzedaży, bez konieczności ograniczania Użytkownika do zawężonej ilości punktów – akceptantów bonów.
W dobie informatyzacji i płatności elektronicznej bony są już przeżytkiem. To właśnie karty zastąpiły stare rozwiązania karteczek, kuponów, bonów i umożliwiają przede wszystkim otwartość systemu sprzedaży, bezpieczeństwo oraz szybkości działania.
Jak działamy
Zasada działania jest prosta. Klient – zamawiający, zwykle firma dokonuje zamówienia określonych kart. Menadżer produktu doradza i określa potrzeby Klienta profilując odpowiednio kartę do określonych celów i zadań. Po dokonaniu zamówienia, system lojalnościowy Loyalty System dokonuje wyceny usługi oraz przygotowuje dokumenty księgowe. Na podstawie otrzymanych faktur i not księgowych Klient zamawiający dokonuje płatności. Po zaksięgowaniu płatności, w terminie do 3 dni system lojalnościowy Loyalty System wysyła kurierem karty. Karty są pakowane pojedynczo. Obowiązkiem Klienta – zamawiającego jest sporządzenie listy odbiorców kart i zarejestrowanie każdej karty w systemie lojalnościowym Loyalty System z danymi personalnymi Użytkownika Karty. Klient przekazuje karty – Użytkownikom, którzy samodzielnie dokonują aktywacji karty. Po dokonaniu aktywacji Karty - w bankomacie Millenium, wszystkie usługi dostępne są automatycznie.
Użytkownik może kartę użytkować jako pomocniczą i jako główną kartę płatniczą.
Każda karta posiada unikalny rachunek, na który Użytkownik może zasilać kartę.
Użytkownik karty może dokonywać transakcji zakupu towarów i usług, wypłaty z bankomatu.
W przypadku karty żywieniowej i vouchera turystycznego restrykcja wypłaty środków wpłaconych na poczet wyżej wymienionych usług jest ograniczona.